טִרְגּוּט – מה זה אומר בפועל, לטרגט את קהל הלקוחות שלי

בואו נדבר רגע על המושג הזה שנקרא 'טִרְגּוּט '.

המילה טִרְגּוּט היא לקוחה מאנגלית: targeting – לכוון (למטרה)

בואו נחשוב על זה כמו משחק קליעה למטרה.
יש לי לוח ענק, ואני רוצה לפגוע בנקודה מסוימת בלוח. וכל שחקן יש לו את הנקודות שהוא אמור לפגוע
לוח קצת אחר מהרגיל, לכל שחקן יש את המקומות בלוח שיתנו לו ניקוד גבוה.

בעצם המושג טִרְגּוּט הוא היכולת להגיע לקהל מסוים שרלוונטי לעסק שלי ולפרסם אליו הצעות.

לפעמים טִרְגּוּט יכול להיות מאוד מאוד ספציפי.

במערכת של פייסבוק למשל, אני יכול להיכנס להגדרות הקהל, להעלות אקסל עם נתונים כמו טלפונים או מיילים, והמערכת תדע לעשות לי את החיבור בין הטלפון לאדם עם המשתמש הפרטי, על פי מה שכל משתמש הגדיר במערכת כאשר פתח חשבון בפייסבוק (השארנו מייל או טלפון בהרשמה).

ואז אני יכול לטָרְגֵּט את הקהל הזה, כלומר – להראות לו מודעות כדי שיקנה ממני.

*אגב, בדוגמא הספציפית הזו, הדיוק הוא בערך 80%.
כלומר, אם העליתי קובץ עם 10,000 טלפונים, לרוב יהיה לי קהל של כ8,000 איש. למה? כי לא תמיד האדם נרשם עם הטלפון או המייל שהעליתי בקובץ.
(נכון שזה לא 100% אבל עדין זה יפה מאוד)

אפשר גם לטָרְגֵּט במדויק את כל מי שגלש לי באתר, את מי שהגיב על פוסטים שלי, מי שצפה בסרטונים שלי ועוד.

בנוסף, יש גם אפשרויות טרגוט להגדיר קהל מתוך הנתונים של פייסבוק.

למשל אם מישהי בקרוב מתחתנת (מזל טוב!) והיא מתעניינת בשמלת כלה, אז במערכת יש הגדרת תחום עניין כזו. יש גם לפני תאריך לידה אם רוצים לפרסם מודעה שקשורה להטבות יום הולדת. ועוד מלא נתונים שיש לפייסבוק ונוכל לטרגט על פיהם.

לדוגמא, לפני כמה שנים רציתי לקנות מזרן חדש. נכנסתי לאתר או שניים לבדוק. תוך כמה שעות כל פרסום שני בפייסבוק היה של מבצעי מזרנים. ולא תגידו שבגלל שנכנסתי לאתר מסוים אז הוא הראה לי את הפרסום שלו. עשרות חברות שונות שבכלל לא הכרתי או התעניינתי בהם לפני. פייסבוק מהר מאוד יודעת להבין במה אנחנו מתעניינים, ולהכניס אותנו להגדרות טרגוט האלו, שמי שהגדיר את הפרסום שלו במערכת להגדרת הטרגוט הזו, אנחנו נחשף אליו. כלומר, הקליעה למטרה תגיע של קהל היעד הגיע אלינו.

יש שיגידו שזה מעצבן, אבל אפשר לראות את זה גם בצורה אחרת שעושים לנו את החיים קלים, ואם בזה אנחנו מתעניינים אז נקבל הצעות רלוונטיות שמהן נחליט במה לבחור. לי בזמנו זה עשה לי חיים קלים, ממש הגיעו אלי הצעות נהדרות לכף היד למזרן, ורק הייתי צריך לבחור מה הכי מתאים לי במסגרת מה שמחפש והתקציב
(אגב היא גם שומעת אותנו. דברו על ארונות מטבח כמה שעות, ויש מצב שתתחילו לראות פרסומות על כך)

דוגמא נוספת: אם אני עסק מקומי, למשל סטודיו לפילאטיס, כנראה יבואו אלי אנשים ברדיוס מאוד קרוב של כמה קילומטרים. אפשר לפרסם רק ברדיוס שמי שגר בו/ יחפש לעסק שלי. היתרון מעבר לכך שאני מפרסם רק לקהל באמת פוטנציאלי, הוא פרסום מאוד זול. בגלל טרגוט מאוד ספציפי ומדויק, ב200₪ בחודש אני יכול לחשוף את העסק שלי לאלפי לקוחות פוטנציאליים כל חודש. האם אפילו מנוי מלקוח אחד שווה לי 200₪? כנראה שכן, בהינתן שלרוב לקוח נשאר לכמה חודשים.

אפשר לחפור על כך שעות, אבל המטרה היא להבין את החשיבה:
כעסק קטן אני לא פונה לכולם, ולכן אני רוצה לרכז את המשאבים שלי ולהגיע לקהל היעד מדויק עבורי. להסתכל בכוונות ולפגוע במטרה.
ובמילה אחת: לטָרְגֵּט.

מקווה שעכשיו המונח הזה לא ישמע כאילו מישהו קילל אתכם 😀

 

נ.ב.

מתי אין שימוש בטרגוט?
פרסומות בטלוויזיה הן לכאורה ללא טרגוט מדויק.
למה זה? כי מי שמפרסם בטלוויזיה פונה כמעט לכולם. שימו לב מי מפרסם שם:
חברות ענק כמו קוקה קולה או מקדונלדס, בנקים, חברות ביטוח, אתרי חיפוש, מלונות ועוד.
לרוב, כמעט כולנו לקוחות של הפרסומות בטלוויזיה.

ונכון, לא כולם צורכים קוקה קולה, אפילו הרבה סולדים מהמוצר, אבל בגדול כולם קהל פוטנציאלי שלו. ושיש לך קהל כזה ענק, אז שימוש בערוצי ענק יהיה רלוונטי.

====

רוצים לדעת איך לעשות זאת בעצמכם בצורה נכונה?

קמפיינים בפייסבוק בתקציבים נמוכים שאשכרה עובדים

קורס מיוחד ליצירה ושיפור הקמפיינים בפייסבוק:

איך ליצור ולנהל בעצמך באופן שוטף בעסק, קמפיינים ממומנים בפייסבוק בתקציבים קטנים ועם החזר השקעה גבוה

כל הפרטים  >> בלחיצה כאן <<

===

 

פגישת ייעוץ איתי

רוצים לשפר את השיווק בעסק? הכתיבה, המסרים השיווקיים?

יש לכם קמפיינר או שאתם מנהלים בעצמכם, ובא לכם פגישת ייעוץ נקודתית איתי?

מלאו שאלון קצר להיכרות לפני קביעת שיחה

 

 

שלומי כהן
'תובנות של קמפיינר בדימוס, מאמן עסקי בגישה היהודית בהווה'

כתיבת תגובה