ROI = החזר על ההשקה – הדבר הכי חשוב

קודם כל אולי נתחיל מההגדרה הפורמלית:

ROI = Return on Investment = החזר על ההשקעה.
בעצם מטרת מדידת הROI היא קריטית לעסק כדי להבין האם ההשקעה שווה לעסק.
כל פעילות תמיד תיבדק על ידי ROI.

השקענו 1,000 ש"ח על קמפיין פרסום בפייסבוק, אנחנו רוצים לראות כמה ההשקעה הניבה במכירות.

לדוגמא:

העלנו קמפיין לקורס דיגיטלי שיש לנו. הקורס נמכר ב500 ש"ח ליחידה.

השקענו 1,000 ש"ח פרסום והגיעו 5 מכירות סך הכל הכנסה היא: 2,500 ש"ח

השקענו 1,000 נכנס 2,500. ROI= הכנסה/הוצאה = 2500/1000 = 2.5

על כל שקל שהשקענו, קיבלנו 2.5 ש"ח. אפשר לדמות זאת למכונה, שמנו במכונה שקל והיא הוציאה 2.5 ש"ח. האם זה שווה? על פניו נשמע שכן.

אבל זה לא תמיד מדויק כך. יש הוצאות נוספות כמו: מע"מ, מס הכנסה, עובדים, עלויות של זמן, עלויות של המוצר ועוד.

אפילו במוצר דיגיטלי, לדעתי פחות מROI של 3, זה לא משתלם להמשיך את הפרסום וצריך לראות איך לשפר שנקבל יותר על הוצאת הפרסום.

דבר נוסף שחשוב לציין: יכול להיות שלא תמיד נמדוד רק החזר השקעה כספית.
למשל עסק חדש שרוצה להיכנס לשוק, יכול להגדיר לעצמו שמבחינתו, החזר השקעה יהיה רלוונטי עוד שנה, כאשר עכשיו אנחנו מודדים כמות חשיפה, היכרות, מדדי גלישה לאתר ועוד.

ניתן לראות זאת עם חברת הביטוח 'ליברה' שהתחילה לפרסם בטלוויזיה, ובדומה לה עוד חברות עם טכנולוגיה שרוצים להיכנס להיכרות עם הקהל, כמו finder – מנוע חיפוש למציאת חופשה משתלמת.

אין לי את הנתונים על החברות, אבל רוב הסיכויים שבחודשים הראשונים הם הוציאו הרבה כסף על פרסום ולא ראו החזר על ההשקעה. אבל החשיבה היא לטווח ארוך ובניית מותג.

ROI הוא מצד אחד מדד מאוד ברור, אבל לא תמיד כדאי להסתכל עליו רק בשחור או לבן. כי עסק יודע שהסתכלות כעסק צריכה להיות יותר רחבה ולטווח ארוך, וגם אם קמפיין מסוים לא רווחי כרגע, יש לבדוק גם אפקט מצטבר ולאורך תקופה.
(ראו ערך אופטימיזציה)

 

שלומי כהן
'תובנות של קמפיינר ויועץ שיווק, ומאמן עסקי בגישה היהודית'

====

מוצרים ואירועים עסקיים שאולי יעניינו אותך

רוצים לעבוד איתי?
שירות אימון וליווי שיווקי + ניהול קמפיינים בפייסבוק בפועל
השלב הבא הוא מילוי שאלון קצר, ובמידה שאני אראה וארגיש שאני יכול לעזור לך בעסק, נקבע שיחת זום קצרה.
כאן מגיעים לשאלון:
https://forms.gle/ZpykscaeACLH7W5t6

אחד הצעדים הכי חשובים והכי נדרשים לבעל העסק להצלחה, הוא לבטוח בקב"ה בכל הקשור לפרנסתו.
'שער הביטחון העסקי' הוא קורס המפרק שלב אחר שלב את הדרך להטמיע בחיינו את מידת הביטחון.

הקורס זמין לך במחיר מיוחד של 180 ש"ח בלבד
כל הפרטים על הקורס וצפייה בשיעור הראשון >> בלחיצה כאן <<

—-

רוצים לדעת איך לעשות זאת בעצמכם בצורה נכונה?

קמפיינים בפייסבוק בתקציבים נמוכים שאשכרה עובדים

קורס מיוחד ליצירה ושיפור הקמפיינים בפייסבוק:

איך ליצור ולנהל בעצמך באופן שוטף בעסק, קמפיינים ממומנים בפייסבוק בתקציבים קטנים ועם החזר השקעה גבוה

כל הפרטים  >> בלחיצה כאן <<

כתיבת תגובה