רִימַרְקֵטִינְג – הדבר הכי אפקטיבי בשיווק, ואיך להשתמש בו אצלכם בעסק

כבעלי עסקים, בטוח שמעתם עשרות פעמים את המונח 'רִימַרְקֵטִינְג' בהקשר של שיווק העסק.

אז בואו נתחיל לפשט זאת למילים פשוטות, למה כל המשווקים משתמשים במילה הזו, למה זה כל כך אפקטיבי בשיווק העסק, ואיך להשתמש בו בפועל אצלכם בעסק.

בעצם יש פה 2 שלבים:
1. צביעה
2. ‏רִימַרְקֵטִינְג

המושג לצבוע קהל ולעשות לו רימרקטינג בעצם אומר, שאני רוצה להגדיר אפשרות שתסמן אנשים מסוימים שעשו פעולה מסוימת, ולאותם אנשים שנצבעו אני רוצה להראות מודעות מסוימות שוב ושוב.

תחשבו על זה כמו מַרְקֵר בספר.
אני ממַרְקֵר (צובע) שורות מסוימות שמשמעותיות עבורי, ואחר כך קל לי מאוד לחזור אליהם בקריאה חוזרת.

שלב ראשון: צביעה

דרך המערכת של פייסבוק, הכלי שבו נשתמש נקרא: 'פיקסל'. (בדומה לפייסבוק גם לגוגל יש קוד שורת קוד לצבוע) גולשים.

בפסקה מה זה 'הפיקסל של פייסבוק':
הפיקסל הוא בעצם קוד, שאותו אנחנו מעתיקים מתוך המערכת של פייסבוק, ושמים בתוך האתר שלנו או דף הנחיתה. בעצם הקוד הזה, הפיקסל, צריך להיות בכל דף אינטרנטי שיש לנו ברשת.
(עוד על הפיקסל של פייסבוק – ראו הרחבה בלינק הבא)

אין צורך להבין את הקוד, אין צורך לדעת תכנות. יש צורך לדעת לעשות 'העתק הדבק' (:
כל מה שצריך זה להגיע למקום בו הוא נמצא במערכת, ללחוץ על 'העתק את הקוד', וללכת למקום בו צריך להדביק אותו, ו-וואלה, יש לנו פיקסל באתר שצובע את הגולשים שנכנסים לאתר שלנו!
כן, זהו. כזה פשוט.

שלב שני: רימרקטינג

רימרקטינג = לשווק מחדש.

מה זה אומר בשפה פשוטה?
לאותם אנשים שצבעתי, אני יכול לשלוח הצעות שאני בוחר, ובעצם לשווק לקהל מאוד ספציפי מחדש. בגלל שצבעתי אותם, אז הם לא הלכו לאיבוד.
למה זה כל כך חשוב ויעיל?
כי אם גולש בחר לעשות פעולה מסוימת, אז הוא הביע נכונות ועניין במה שהעסק שלנו מציע, ובסבירות גבוהה ההצעות שלנו רלוונטיות עבורו, והוא לקוח מאוד פוטנציאלי שירכוש מהעסק שלנו.
וכך במקום להשקיע הרבה משאבים בקהל רחב שאולי הוא רלוונטי, אנחנו משקיעים פחות משאבים ופונים לקהל שהראה שרלוונטי
(ראו הרחבה על המושג 'טִרְגּוּט' – בלינק הבא)

בעצם המהלך הוא סנכרון של שני דברים במקביל:
1. לפרסם כל הזמן לקהל חדש רלוונטי שיכיר אותנו.
2. ‏לצבוע ולעשות ריטרגטינג לקהל שהביע עניין, ובסבירות גבוהה ימיר יותר

כאשר משתמשים באפשרות הזו, אפשר להוריד משמעותית את ההוצאה על פרסום, וגם את העלויות לליד או לרכישה.

איך לכם כרגע תקציב פרסום גדול?
בגלל שמדובר בקהל מאוד מדויק ספציפי ורלוונטי, אתם יכולים אפילו להשקיע כמה מאות שקלים בודדים בחודש, ולקבל באמצעות רימרקטינג פניות ומכירות עם החזר גבוהה על ההשקעה.

====

רוצים לדעת איך לעשות זאת בעצמכם בצורה נכונה?

קמפיינים בפייסבוק בתקציבים נמוכים שאשכרה עובדים

קורס מיוחד ליצירה ושיפור הקמפיינים בפייסבוק:

איך ליצור ולנהל בעצמך באופן שוטף בעסק, קמפיינים ממומנים בפייסבוק בתקציבים קטנים ועם החזר השקעה גבוה

כל הפרטים  >> בלחיצה כאן <<

===

 

פגישת ייעוץ איתי

רוצים לשפר את השיווק בעסק? הכתיבה, המסרים השיווקיים?

יש לכם קמפיינר או שאתם מנהלים בעצמכם, ובא לכם פגישת ייעוץ נקודתית איתי?

מלאו שאלון קצר להיכרות לפני קביעת שיחה

 

 

שלומי כהן
'תובנות של קמפיינר בדימוס, מאמן עסקי בגישה היהודית בהווה'

כתיבת תגובה