איך מגייסים לקוחות ראשונים? זה מה שהייתי עושה אם הייתי עכשיו בתחילת דרכי

פתחתם עסק לאחרונה או שאתם שוקלים לפתוח עסק?

עשיתם קורס מקצועי ואתם רוצים להפוך אותו למקצוע ולקבל לקוחות ראשונים (או עוד לקוחות)?

איך מתחילים להניע משהו בהתחלה?

אחרי הרבה שנים בתחום, כבר שכחתי איך זה להתחיל מאפס. למרות שבשינוי שעשיתי בשנים האחרונות זה ממש להתחיל עסק מחדש. אבל מצד שני עם כל הידע והניסיון שצברתי זה הרבה יותר קל.

ואז חשבתי על כך מכמה פניות שקיבלתי, ולמרות שאני כבר פחות עובד עם אנשים בתחילת הדרך, כי זה פחות הפורטה והחוזקה שלי בשלב הזה בעסק.

אבל הנה מה שהייתי עושה.

איגדתי כמה שלבים כדי להניע עסק חדש:

1. פיילוט עם 5-10 אנשים

יש לך מוצר או שירות חדש?

סיימת קורס טיפול/אימון/עיצוב וכדומה ואני רוצה להתחיל לעבוד עם לקוחות, מה שנקרא 'למלא את היומן', הייתי מתחיל ביצירת תיק עבודות ומכניס כמה שיותר מהר לקוחות ראשונים בהבהרה ברורה שהם הראשונים שלי ואני כרגע בשלבי פיילוט ובדיקת כלים שקיבלתי. למה בכל זאת שירצו לעבוד עם מישהו מתחיל. אז הסעיף הבא יענה על כך.

2. מחיר שאין מה לחשוב עליו

המחיר משחק תפקיד הרבה פעמים.
אם ניקח את תחום האימון, אז שעת אימון ממוצעת אצל מאמן עם ניסיון של כמה שנים תעלה כ400₪.
לעומת זאת, אצל מישהו בתחילת דרכו, בטח בשלב הסופר-ויזיין, שעת אימון תעלה בין 50-100₪.
כלומר, סדרת תהליך של 10 אימונים, יכולה לעלות כמו פגישה אחת!
אז נכון, מדובר במאמן מתחיל בלי ניסיון כלל. ועם זאת, החומר הטרי, הרצון להצליח, לא מחייבים שהאימון לא יהיה אפקטיבי וטוב.

ומניסיון אישי, עשיתי תהליך אימון לפני כמה שנים טובות אצל מישהי מתחילה שרק סיימה קורס, וזה היה תהליך אימון מאוד משמעותי וחזק. למה? הסעיף הבא יענה על כך

3. משקיע את כל כולי

אם נמשיך את דוגמת המאמן, וכמובן שזה מתאים לכל שירות בתחילת הדרך (טיפול, עיצוב ועוד), איש מקצוע בתחילת דרכו מגיע עם המון תשוקה, כוחות, רצון להצליח, רצון ללמוד ולהשתפר.
לכן אותו המאמן אומנם חסר ניסיון, אבל על החוסר ניסיון הוא ינסה לכפר בהרבה השקעה ורצון להוכיח.
עוד יתרון שלמאמן צעיר אין אגו או קיבעון על דרך מסוימת. בעוד שלמאמן ותיק כבר יש את הידיעה איך שלפעמים יכולה לגרום לא לראות אפשרויות נוספות, למאמן מתחיל יש פתיחות מחשבתית לנסות גם כיוונים לא שגרתיים.
יתרון נוסף הוא הזמינות.
מאמן מתחיל יש לו לקוחות בודדים, ולפעמים ממש אחד או שניים, מה שאומר שכמתאמן, תקבל יחס אישי אישי אמיתי. גם אחרי בין האימון עם הודעות ובדיקת מצב, ולא רק בשעה של האימון עצמו.

אז השלבים האלו נועדו כדי לצבור לקוחות ראשונים ומהר, ובעיקר ניסיון.
עכשיו איך למנף זאת? הסעיף הבא…

4. מַתְנֶה (מלשון התניה) בעדות מצולמת או מינימום עדות כתובה בהרחבה

מראש אני רוצה להתנות למשתתפי האימון שאני אשמח לסרטון עדות איתם, אולי אפילו ראיון קצר, וכל זאת במטרה להשתמש בעדויות כדי להוכיח חברתית שכדאי לעבוד איתי.
לכתוב על עצמנו זה משהו אחד, אבל לעולם עדות תספר עלינו יותר טוב מאלף עדויות עצמאיות שלנו על עצמנו.
כמו שתמונה שווה אלף מילים, כך עדות שווה אלף מילים שלנו על עצמנו.

הייתי מציין זאת מההתחלה שידעו שיש פה win win לשני הצדדים. אתה מקבל אימון במחיר מצחיק, ואני מקבל ניסיון ועדות שתמליץ עלי ללקוחות הבאים.

עכשיו עדות זה נהדר, אבל אם אני לא משפר כל הזמן את השירות שלי ולומד מה טוב ומה פחות, לקוחות לא יהיו מסופקים ולא ימליצו עלי ויהיו שגרירים שלי לאחרים.
אז מה צריך לעשות? הסעיף הבא יענה על כך

5. ‏לוקח משוב מקיף לשיפור ושימור

רוב העסקים משקיעים את מיטב זמנם וכספם, בשיפור השיווק שלהם. המיתוג, הנראות, הגרפיקה, הכתיבה. עוד תוכן ועוד ערוצי שיווק ועוד ועוד ועוד…

שזה נהדר ומקסים, אבל! המוצר/השירות הוא הדבר החשוב עוד יותר.

וזה מה שאמר לי נדב דהן בפרק שהקלטנו ביחד לפודקאסט שלי:

"השיווק הכי טוב בפער מהשאר הוא שיווק מפה לאוזן. כל המשווקים יגידו הפוך.
אני אומר ש"פה לאוזן" הוא החלום הרטוב של כולנו. איך עושים אותו?
נותנים מוצר ושירות הכי טובים בשוק שלכם – ולקוחות כבר ימליצו לבד"

איך עושים זאת? משקיעים זמן בלקיחת משוב מכל לקוח, וכמובן מיישמים את המשוב!

משוב קצר בגוגל forms זו דרך נהדרת. הנה קישור למשוב לדוגמא:

https://forms.gle/urzEBRTP8dxLhS726

—-

נהדר. יש תוכנית, ועכשיו איך משווקים?

אז אם אתם בתחילת הדרך כנראה שאין לכם ערוצי שיווק פעילים.
ובכל זאת, פייסבוק יש כמעט לכולם.
אז גם אם מי שבפייסבוק שלכם הם חברים ומשפחה, זה לא אומר שאין מה לעשות איתם.

הייתי מעלה פוסט כזה:

היי.

סיימתי עכשיו קורס באימון/טיפול/עיצוב וכדומה

ואני מחפש לעזור ולקבל לקוחות ראשונים בתחום.
אם אתם מכירים מישהו רלוונטי, אשמח שתתייגו אותו או תשלחו לו את הפוסט זה.
הקורס (בתחום שעשיתם) נתן לי כלים (הכלים שרכשתם)
בתהליך האימון/הטיפול נעבוד על:
(ופה הייתי רושם כ5 דברים שיקרו במהלך האימון/טיפול)
(*אם זה שירות כמו עיצוב, אז נרשום משהו כמו, רכשתי יכולות עיצוב והשירות שמציע הוא:
עיצוב תמונות לפוסטים, עיצוב דפי נחיתה, עיצוב פליירים וכדומה)
בשלב הזה של הפוסט, נרשום את הפירוט של:
המחיר, מה כולל, העדות והתניה של משוב בסוף. (כל אחד והחבילת פיילוט שמציע)
ובסוף נזמין ליצירת קשר בטלפון.
—-

זה לגבי פוסט כללי ראשוני, שבהחלט יכול להביא כבר כמה פניות ראשונות.
בנוסף לפייסבוק, רצוי לשלוח הודעות בוואטספ בפנייה אישית, לאנשים שרלוונטיים לשירות שאנו מציעים.
את אותו הטקסט ממש, עם שינויים קטנים בהתאמה לפניה אישית.
—-
אז הגענו לסוף המאמר, וזה באמת בדיוק מה שהייתי עושה בדיעבד בתחילת דרכי.
מקווה שזה עזר לכם, ואני זמין לשאלות פה בתגובות.
המון בהצלחה!

שלומי כהן

#שיווק_יהודי
#שיווקברוחהיהדות

קבוצת וואטסאפ שקטה על פרנסה ויהדות:

מסרים קצרים של דקה שתיים ביום, שהמטרה שלהם לתת זווית ראייה נוספת וכלים להשראה רוחנית, לתוך העשייה הגשמית היום יומית שלנו

https://chat.whatsapp.com/DDOMMmk21YWIN0CHkYHwvC

כתיבת תגובה